تارنمای ارتباطات و فرهنگ




     


کالبد شکافی یک مشکل؟!!!

همواره مشاهده می شود که روزنامه های مختلف با خط مشی های متفاوت سیاسی و اقتصادی، سیاست های اجرایی دولت در حوزه های مختلف را به بوته ی نقد کشانده و گاهی غیر واقع و غیر منصفانه و از سر مخالفت در باره ی آن به قضاوت می نشینند.
    گلایه های مکرر دولتمردان از نقدهای غیر منصفانه ی رسانه هادر خصوص فعالیت های دولت، گواه بر این مدعا است.
     به اعتقاد بنده، ریشه ی این مشکل را باید بیش و قبل از هر چیز در روابط عمومی وزارت خانه ها، سازمان ها و دستگاه های دولتی، جستجو کرد.
     تجربه ثابت کرده است ...


ادامه مطلب . . .

نوشته شده توسط کاظم مزینانی در ۱۳۸٩/۱٢/٢۳ ساعت ٩:٥٥ ‎ق.ظ

شیوه تبلیغی صهیونیست

اسرائیل یکی ازپر نفوذترین رژیمهای موجود در دنیا محسوب می شود که با رویکردی دینی ومادیگرایی سعی در ایجاد گرایش اذهان عمومی جهان از هر طیف وگروهی وبا هر دینی به سوی تمایلات خود داردبیان این نکته جالب است که ا زآنجا که در دین یهود تبلیغ ویهودی شدن اقوام دیگر جایی ندارد-چرا که خود را قوم برتروفقط انسان می پندارد-عملا جایی برای گسترش آنها وجود ندارد.

بهترین گزینه برا ی فراگیر نشدن ادیان غیر یهودی ایجاد فرقه های مختلف است، ازجمله «شیطان گرایی»

صهیونیست ها معتقدند امروزه هیچ نیرویی قوی تر و کارآمد تر از افکار عمومی وجود ندارد و تنها کسانی می توانند در جامعه تاثیر گذار باشند که بتوانند بر افکار عمومی تسلط داشته باشند .

آنان در تولیدات فیلم ها با استفاده از نماد ها برای رسیدن به خواسته ها و حساسیت زدایی از جامعه، فراوان استفاده می کنند که در این زمینه می توان به دو فیلم " طالع  نحس4" و " هری پاتر " اشاره کرد . سینما در نود دقیقه، نود سال بیانیه و اجلاس را بر باد داده و بار خویش را بر قلوب می نشاند. تماشاگر سینما مطلب را نمی بیند بلکه و در اعماق وجودش می نشاند، آثار آن در جامعه و درونش تبدیل به کنش و فعل می گردد.

پایان تاریخ و فرجام بشر... 


ادامه مطلب . . .

نوشته شده توسط فاطمه امیراحمدی در ۱۳۸٩/۱٢/٢٢ ساعت ۱٠:٥٢ ‎ق.ظ

اس. ام. اس: یک گونه ی زبانی

«اگر من بهتر از دیگران می بینم, تنها به این علت است که بر شانه های بزرگان ایستاده ام».نیوتن

"دهکده ی کوچک جهانی" مارشال مک لوهان بر شانه های بزرگانی بنا شد که اسلاف آ‌نها ابزاری برای ارتباط نداشتند جز حرکات چهره، حس لامسه، ایما و اشاره و بالاخره آواهایی گنگ و یکنواخت و ابتدایی.

 

 


ادامه مطلب . . .

نوشته شده توسط شهناز خسروی در ۱۳۸٩/۱٢/۱٩ ساعت ۱٢:۳۳ ‎ب.ظ

شبکه‌های اجتماعی هم نئشه می‌کنند!!

در دوره‌ای که به عصر دانایی شهرت یافته و تسهیل بی‌حد و حصر ارتباطات، لحظه به لحظه روح دانایی را در وجود تک تک انسان‌ها می‌دمد. روش‌ها و شیوه‌های ارتباط گیری نیز در فواصل زمانی کوتاهی تغییر می‌یابد.
وجود فضای مجازی در بستر اینترنت و گسترش و تکامل آن در قالب وب ۲ و ... باعث شده‌است که جاذبه‌های این فضا، برای کلیه کاربران، علی‌الخصوص جوانان در اقصی نقاط جهان دوچندان شود. شبکه‌های اجتماعی از ابتدای ظهور خود، خیلی زود توانستند بر حضور خود به عنوان میهمانی دائمی و میزبان‌نما در خانه‌های ما، رسمیت بخشند و در ارائه خدمات متنوع، جذاب و کامل‌تر برای حضوری دائمی با یکدیگر رقابت نمایند.
" فیس بوک " به عنوان یک شبکه اجتماعی فراگیر، با توجه به عمر کوتاه( قریب به ۷ ساله)ای که دارد، با سرعتی مثال زدنی توانست گوی سبقت را از دیگر رقبای خود ربوده و با جذب بیش از ۵۰۰ میلیون عضو ثابت، توجه بیش از یک سیزدهم جمعیت جهان را هر روز و هر لحظه به خود معطوف نماید.
اهمیت این موضوع از آنجا مشخص می‌شود که بدانیم از سویی هر کاربر بر اساس آمار موجود روزانه بین یک تا ۵ ساعت خود را با این شبکه اجتماعی سپری می‌کند و از سویی دیگر امروزه شاهدیم که بیشتر سیاستمداران، شخصیت‌های مشهور و سازمان‌های تأثیرگذار دنیا در شبکه اجتماعی فیس‌بوک صفحه داشته و اطلاعات خود را روی صفحه‌هایشان منتشر می‌کنند.
و جالب‌تر اینکه که حتی غول‌های بزرگ خبری دنیا که به شکل‌های مختلف جریان اطلاعات را با هدف‌های خاص رهبری و هدایت می‌کنند نیز بی‌نیاز از ارتباط با مخاطبان خود از کانال فیس بوک نیستند.
جالب است بدانید هم‌اینک که در حال نگارش این مطلب هستم، خبری برایم ارسال شد با این مضمون که: " برخی منابع فاش‌ کردند پادشاه عربستان، پیشنهاد ۱۵۰ میلیارد دلاری برای خرید فیس بوک به مدیران این شرکت داده‌است. " ( اخبار sms روزنامه قدس )
با این همه باید توجه داشته باشیم که این موضوع یعنی بروز و ظهور شبکه‌های اجتماعی در عصر حاضر در کنار تمامی مزیت‌ها و محاسنی که در جریان آزاد اطلاعات و ... دارد؛ زمینه‌ساز بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها نیز هست.
احساس تنهایی، دور شدن از زندگی اجتماعی واقعی و گذراندن بخش زیادی از زمان در شبکه‌های مجازی، در حقیقت عاملی است که این افراد با احساس لذت و شعفی که در این فضا دارند از زندگی واقعی دور شده و به این فضای دوم و مجازی معتاد می‌شوند، به‌طوری‌که اگر در طول یک روز به هر دلیلی به اینترنت دسترسی نداشته‌باشند، به محض اولین امکان ارتباط قبل از هرکاری به مرور صفحه خود پرداخته و به آن مشغول می‌شوند.
بر اساس آمار ارائه شده بیش از ۷۰ درصد افراد عضو شبکه‌های اجتماعی، بعد از ساعات معمول روز نیز به وسیله کامپیوتر و یا حتی موبایل به حضور در این فضاها ادامه می‌دهند، چرا که حضور در این فضای مجازی آن‌چنان احساس خوشایندی را به ما تزریق می‌کند که حس کامل بودن، پر بودن و رهایی از مشکلات را در ما زنده می‌کند و این همان نوعی از اعتیاد است که آدمی را نئشه می‌کند.
کمتر روزی را می‌توانیم بیابیم که اخبار نگران‌کننده‌ای در مورد افراط‌های این پدیده اجتماعی بر روی خروجی‌های خبرگزاری‌های دنیا نبینیم. از طلاق و قتل گرفته تا ناآرامی، مرگ و خودکشی.
با این وجود باید بپذیریم که جلوگیری از نفوذ، بسط و گسترش این شبکه‌ها و کاستن علاقه مردم، مخصوصاً جوانان به این سایت‌ها؛ امری نشدنی و دور از منطق و انتظار به نظر می‌رسد ولی باید با هشیاری و با استفاده از نظر کارشناسان امر و تجربیات گذشته، ضمن مهندسی مجدد موضوع، بسترهای لازم را برای به حداقل رساندن تأثیرات منفی این شبکه‌ها، به‌کار برده و فرهنگ و راه‌کارهای درست استفاده از این تکنولوژی را نهادینه کنیم.


نوشته شده توسط کاظم مزینانی در ۱۳۸٩/۱٢/۱٧ ساعت ۱:٥٤ ‎ب.ظ

خوش آمدید

 سلام دوستان عزیز

به تیتر خوش آمدید

این صفحه با آدرس www.TITR.org در دسترس است.

ما را در تامین و غنای تیتر یاری دهید.

با تشکر


نوشته شده توسط مسعود زارع مهرجردی در ۱۳۸٩/۱٢/۱٧ ساعت ۱٢:۱٤ ‎ب.ظ